donderdag 9 maart 2017

Workshop handlettering - werk in uitvoering


Afgelopen zaterdag gaf ik een cursus handlettering.

Omdat ik graag wat 'aktie-foto's' van de cursisten wilde hebben, vroeg ik aan mijn zus of ze tijdens de workshop wat foto's wilde maken. In dit blogbericht laat ik je daarvan een aantal zien.

Deze workshop begin ik met veel uitleg over het maken van letters. Ik laat voorbeelden zien en doe wat lettertypes voor op het whiteboard.
Ook geef ik uitleg over de verschillende materialen, die de cursisten kunnen gebruiken, zoals de pennen, inkt en brushpennen.

Na mijn uitleg gaan de cursisten oefenen en schetsten.





Na het oefen werken de cursisten de schetsen uit op een rechthoekige of vierkante kaart.
De meeste cursisten maken één kaart, sommige hebben nog tijd om een tweede kaart te maken.








Het zijn weer prachtige kaarten geworden.
De eindresultaten laat ik jullie niet zien, want ik weet niet zeker of alle kaarten al verstuurd zijn.

Heb je ook interesse in een cursus handlettering?
Hier op onze website vind je de beschikbare data.

1 opmerking: