vrijdag 17 april 2015

Nog meer variaties op de aanschuifworkshop van vandaag en morgen


Vandaag en morgen is er een aanschuifworkshop in de winkel.

Eerder deze week liet ik al een voorbeeld zien en legde ik de techniek uit.
Vandaag laat ik je daarvan wat variaties zien.

Ik gebruikte andere embossingfolders en in plaats van de vlinder gebruikte ik een andere stempel.

Ik zal hier eerst nog even de techniek uitleggen:
Smeer een embossingfolder in met stempelinkt. Dat doe je op de bolle kant, niet deppen, maar over de hogere delen vegen. Met een wattenstaafje of een stukje wc-papier kun je eventueel het teveel van de inkt weg vegen.
Vervolgens doe je een stuk papier tussen de mal. Dat leg ik altijd op de schone kant van de embossingfolder, zodat je het eventueel nog kunt schuiven naar de juiste plek. Vervolgens klap je de mal dicht en je draait die door de cuttlebug. Altijd eerst de vouw door de cuttlebug draaien, dat is beter voor de embossingfolder.
Je hebt nu de inkt in het papier gedrukt. Het geeft een verrassend, maar ook een vlekkerig resultaat.

Bij de kaart hierboven heb ik het nieuwe blauwe karton van Papicolor gebruikt.
De embossingfolder met bloemetjes heb ik ingesmeerd met blauwe stempelinkt.
De vlinder stempelde ik met blauwe stempelinkt en knipte ik uit. De voelsprieten knipte ik eraf. Om ze toch nog op de kaart te hebben, stempelde ik nog een vlinder op het achtergrondpapier met de bloemetjes.
De randen van de vlinder en het achtergrondje heb ik wat blauwer gemaakt met blauwe inkt en een blending tool.
Daarna heb ik nog wat accenten getekend met een witte gelpen.
Tot slot heb ik de vlinder met foamblokjes vastgeplakt.

De kaarten hieronder zijn op dezelfde wijze gemaakt. We gebruikten steeds een andere embossingfolder.


Hierboven gebruikten we een embossingfolder met hartjes.


Hierboven een embossingfolder met bloemen en hieronder met een muurtje.



En nog eentje van blaadjes aan takjes.


Op de kaarten hieronder gebruikten we geen stempel van een vlinder, maar een stempel van  bloemen.

De bloemen bestaan uit 3 stempels. Eentje van de hele bloem, eentje van de randen en eentje van de meeldraadjes. Ook zitten er nog 3 verschillende blaadjes in de verpakking.

Op de kaarten hieronder heb ik de bloemen steeds op een andere manier gestempeld.



Bij de kaart hierboven gebruikte ik voor de achtergrond de embossingfolder met de hartjes.

De bloemen stempelde ik eerst met de stempel van de rand.
Vervolgens met de hele bloem, maar dat drukte ik eerst ergens anders af en toen pas over de stempel met de randen. Hierdoor is de afdruk lichter van kleur.
Vervolgens stempelde ik de meeldraadjes in de bloem. Ook de blaadjes stempelde ik.
Ik tekende wat witte accenten met de witte gelpen.
Vervolgens knipte ik de bloemen en de blaadjes langs het randje uit en plakte het met foamtape op de kaart.


Bij de kaart hierboven gebruikte ik voor de achtergrond een embossingfolder met allemaal hele kleine bloemetjes.

De bloemen stempelde ik eerst met de stempel van de rand.
Vervolgens met de hele bloem, maar dat drukte ik eerst ergens anders af en toen pas over de stempel met de randen. Hierdoor is de afdruk lichter van kleur.
De stempel van de meeldraadjes gebruikte ik hier niet.
De blaadjes stempelde ik naast de bloemen.
Ik tekende wat witte accenten met de witte gelpen.
Vervolgens knipte ik de bloemen, met de blaadjes er nog aan met een klein randje eromheen uit. Ik plakte het met foamtape op de kaart.


Bij de kaart hierboven gebruikte ik voor de achtergrond weer de embossingfolder met de bloemetjes.

De bloemen stempelde ik eerst met de stempel van de rand.
Die met de hele bloem gebruikte ik niet.
Vervolgens stempelde ik de meeldraadjes in de bloem.
De blaadjes stempelde ik naast de bloemen.
Ik tekende wat witte accenten met de witte gelpen.
Vervolgens knipte ik de bloemen, met de blaadjes er nog aan, met een klein randje eromheen uit. Ik plakte het met foamtape op de kaart.

Ook zo'n kaart maken? Het kan vandaag t/m 17.00 uur. En morgen van 10.00-16.00 uur.

1 opmerking: