woensdag 2 juli 2014

Een combinatie van loomen en van kaarten maken? Ja! Dat kan ook.


Nu het loomen (armbandjes maken van elastiekjes) zo populair is, vroeg ik mij af of je dat ook bij het kaarten maken kon gebruiken.

Toen ik een vlindertje van loombandjes op Pinterest zag, vond ik dat wel een goed idee om op een kaart te gebruiken.

Het vlindertje is zo klaar.
En je hebt er maar 16 elastiekjes voor nodig.
Ik gebruikte 4 zwarte, 8 roze en 4 zilveren elastiekjes per vlinder.

Je kunt voor het maken van het vlindertje het loom-bord gebruiken, maar dat hoeft niet.
Het kan namelijk ook met een haaknaald.

Het vlindertje kun je met tacky glue op de kaart plakken.

Hier is de beschrijving van het vlindertje, als je een haaknaald wilt gebruiken (Engels):



En hier is een beschrijving, als je het bord wilt gebruiken (Nederlands):


Verder gebruikte ik voor het maken van de kaart nog:
- Marjoleine knipvellen: labels met een schaapje, grey dot
- vierkante schulpmal
- tekststempel

De afbeelding van de label heb ik in het vierkant gesneden, zodat je een roze gestippelde achtergrond krijgt.
Wil je geen vlindertjes van loombandjes op je kaart, dan kun je ook de witte vlindertjes van het knipvel uitknippen en die gebruiken.

1 opmerking: