donderdag 22 oktober 2015

4 kaarten met een sneeuwpop


Vandaag laat ik jullie 4 kaarten zien met sneeuwpoppen. Ik combineerde de sneeuwmannen met een embossingfolder met een dorpje. Ik gebruikte blauwe stempel-inkt op de embossingfolder met een soort ets-techniek.

De techniek gaat als volgt:
Smeer een embossingfolder in met stempelinkt. Dat doe je op de bolle kant, niet deppen, maar over de hogere delen vegen. Met een wattenstaafje of een stukje wc-papier kun je eventueel het teveel van de inkt weg vegen.
Vervolgens doe je een stuk papier tussen de mal. Dat leg ik altijd op de schone kant van de embossingfolder, zodat je het eventueel nog kunt schuiven naar de juiste plek. Vervolgens klap je de mal dicht en je draait die door de cuttlebug. Altijd eerst de vouw door de cuttlebug draaien, dat is beter voor de embossingfolder.
Je hebt nu de inkt in het papier gedrukt. Het geeft een verrassend, maar ook een vlekkerig resultaat.
Daarna heb ik met witte gelpen wat accenten getekend.



Bij de kaart hierboven is een embossingfolder gebruikt met ijskristallen. De afdruk is wat lichter van kleur. Dit komt omdat het een tweede afdruk is van de mal. Eerst maak je een afdruk, zoals hierboven is beschreven. Daarna maak je nog een afdruk, zonder bij te inkten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten