dinsdag 10 juni 2014

'Argh..., waar had ik nou die leuke kaart gezien?'


Herken je dat?
Je hebt op internet een leuke kaart gezien.
Je vindt de kaart wel geschikt voor de buurvrouw, die binnenkort 50 wordt. Je nichtje, die over 2 maanden gaat bevallen. Of die oom, die zo gek op uilen is, maar nog lang niet jarig.

En dan, op het moment dat je de kaart wilt gaan maken, kun je hem nergens meer vinden.
'Argh...' Waar had je nu toch ook al weer die leuke kaart gezien?
Je gaat op zoek bij je favoriete blogs en bent een tijd aan het zoeken.
Herkenbaar? Dan heb je vast geen pinterest.

Ik zit nu een paar weken op pinterest en dat is zo handig!
Op pinterest maak je borden aan. Ik heb bijvoorbeeld borden over het maken van babykaarten, het maken van kerstkaarten, links naar gratis patronen e.d.
Maar je kunt ook borden maken met ideeën voor je bruiloft, vakantietips, recepten e.d.
Het zijn een soort prikborden over een bepaald onderwerp. En als je iets leuks op pinterest of ergens anders op internet ziet, 'prik' je dat op één van je prikborden.

Op het moment dat je dus op zoek bent naar dat leuke idee voor die babykaart, kijk je op dat bord. Je kunt dan eventueel de link volgen naar het blogbericht en je kunt vervolgens de kaart maken.
Reuze handig!

Als je borden van anderen volgt, zie je weer wat zij aan hun prikborden toevoegen.
Zo vind je heel veel inspiratie!
Neem maar eens een kijkje op mijn pinterest pagina!

En als je ons gaat volgen, dan heb ik nog een tip:
Je kunt namelijk kiezen welke borden je volgt. Je kunt er één, meerdere of allemaal volgen.
Wanneer je op de knop 'Alles volgen' drukt, volg je al mijn huidige borden, maar ook alle toekomstige borden. Ik zit nog maar net op pinterest, dus er zullen vast nog wel extra borden bijkomen. Als je dus al mijn borden volgt, mis je niets.

Enne... Ik blijf gewoon bloggen, hoor! Pinterest is een handige aanvulling daarop. Probeer het maar!

Mijn pinterest pagina kun je hier vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten