vrijdag 10 december 2010

Alles is mooier in zwart en wit ...


Afgelopen dinsdag heb ik de kaart voor de aanschuif-workshop van vandaag en morgen gemaakt. Eerst heb ik alle materialen, die ik wilde gebruiken, bij elkaar gezocht. Ik wilde graag de nieuwe 'pearl makers' gebruiken. Ik koos voor de zilveren. En daarbij karton met zilveren ijskristallen, zwart/witte plaatjes en zwart/wit karton.
Tijdens zo'n ontwerp-proces probeer ik van alles uit. Een vierkante of rechthoekige kaart? Waar gebruik ik de 'pearl maker'? Doe ik er een labeltje aan? Lintje zus of bandje zo?
Allerlei mogelijkheden zijn de revue gepasseerd, voordat ik tot de uiteindelijke kaart kwam. Ondertussen had ik van al die probeersels dus nog 5 andere kaarten gemaakt, die ik jullie niet wil onthouden. Hiernaast staan ze, allemaal in het zwart en wit.
Terwijl ik met de kaarten bezig was, stond de nieuwe CD van Marco Borsato aan en zong hij: 'Alles is mooier in zwart en wit, alsof er achteraf meer kleur in zit'. Hoe toepasselijk.

Ik heb de volgende materialen gebruikt: ravenzwart (01) Papicolor karton, zijdekarton met ijskristallen, Marjoleine knip-vel zwart/witte sneeuwpop, ruitjespapier Tom, zilveren pearl maker en zwart/witte lintjes en bandjes.
Het patroon van het hart komt uit mijn nieuwste boek 'Veel liefs!'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten