dinsdag 16 juni 2009

Inspiratie

Inspiratie vind ik een wonderlijk iets. Het is er of het is er niet. Je kunt je er voor openstellen. Maar of er dan een idee komt is nog maar de vraag. Soms blader je uren door tijdschriften en boeken. Maar soms is één tijdschrift al te veel en loopt je hoofd over van de ideeën. Het is niet te plannen. En soms is het niet eens te verklaren waar een idee vandaan komt. De hele dag door doe je indrukken op. Bewust of onbewust. En dan is het er, de inspiratie. De ideeën in je hoofd vinden een bestemming, ze worden gekoppeld aan andere ideeën. Je zoekt ergens een oplossing voor of er ontstaat plotseling een goed idee. En dat is niet altijd aan de tekentafel of in je hobbyhoekje. Het komt ook onder de douche, als je tv kijkt, zomaar plotseling. Zo ook bij mij zaterdag. Ik ben weer aan het tekenen voor een nieuwe collectie. Tekenen doe ik altijd thuis. Vanwege de rust. Halverwege een tekening moest ik even naar de winkel om wat weg te brengen. Terwijl ik naar de winkel liep, was daar ineens een gedachtengang en een oplossing. Een eenvoudige toevoeging aan mijn vellen waardoor er andere mogelijkheden zijn. Zomaar midden op straat, een route van nog geen minuut, een route die ik altijd loop. Plotseling inspiratie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten